Hari ini dalam Hijrah

Thursday, January 17, 2008

Berdakwah Melalui Media

Ustaz Kamil telah melangkah jauh dalam menggunakan pendekatan dakwah melalui teknologi masa kini. Dakwah melalui internet telah dilancarkan melalui kamilmajid.blogspot.com dan www.mindamuslim.com, beliau juga pernah terlibat dengan pendokumentasian beberapa siri vcd mengenai amal ibadah umat Islam, terlibat secara langsung dalam beberapa program bual bicara di televisyen-televisyen tempatan dan terbaru, beliau akan ke udara melalui rancangan radio dan terlibat menjadi kolumnis di sebuah akhbar tempatan terkemuka.

Pada hari Khamis, 17 Januari 2008, Ustaz Kamil telah ke udara melalui rancangan Bisikan Nurani Bersama Adika di Stesyen Radio Wanita.fm pada pukul 9.00 – 10.00 malam. Bual bicara tersebut adalah sebagai santapan rohani buat para pendengar, Ia disiarkan di frekuensi 88.1 fm.

Ustaz Kamil juga mendapat tawaran untuk menjadi kolumnis dalam ruangan Bicara Agama di Mingguan Malaysia. Kepada sesiapa yang mempunyai sebarang kemusykilan mengenai hal ehwal Islam semasa, anda bolehlah mengemukakan soalan kepada ruangan tersebut. InsyaAllah, beliau akan menjawab dengan sebaik mungkin.

No comments: